מורן כהן

''לילה, שישי בצהריים''

העבודה שמה דגש על טקס הצפייה המשפחתי השבועי ב״סרט הערבי״, שהיה למסורת בילדותי. ה"סרט הערבי" היה מושא ללעג ופרודיה בעולם הקולנוע והביקורת, אך עבור משפחתי, ועבור רבים מקרב העולים מארצות ערב ומשפחותיהם, היה הסרט המצרי שהוקרן בערב שישי מעין מדורת השבט, מקום שבו פגשו שוב בשפה הערבית ובגיבורי התרבות דוברי השפה.

בעבודה מתערבבות מציאות ובדיה והן מוצגות מבעד למבט ילדי מוקסם, המערבב בין הנרטיב הקולנועי והסיפור המשפחתי. המחברת בין השניים היא דמותה של לילה מוראד, זמרת וכוכבת קולנוע מצרייה שהיתה גם בת דודתה של סבתי.

ההדפסות הלנטיקולריות מראות את מוראד, מופיעה ונעלמת בתוך סצינות משפחתיות והופכת את הדרמה והרגש הקולנועיים לחלק ממשפחתנו. החלק השני של העבודה הוא מיצג שבו אבי יושב וצופה מרותק בווידאו המציג את דמותו בעת שהוא מדבר על חוויית הצפייה הטקסית שלו ושל משפחתו בסרט הערבי, בה בעת שהסצינה שבה הוא מופיע הופכת עצמה להיות חלק מסרט ערבי.